Alex-Ștefan ZLATA[1]

Am ales abordez această temă, deoarece mă identific cu ea, având o relație specială cu părintele. Ne tratăm ca de la egal la egal și cu respect reciproc. Tot ce este scris mai jos este relatat numai din perspectiva mea.

Ce reprezintă duhovnicul meu pentru mine?

Pentru mine, duhovnicul reprezintă persoana pe care mă pot baza în momente grele, omul căruia îi pot spune cele mai profunde secrete și pe care mă pot baza întotdeauna. Când mă întâlnesc cu duhovnicul meu și intru în casa Domnului, toate grijile și păcatele zboară către cer și se risipesc în atmosfera divină și protectoare. Cât timp stau cu al meu duhovnic, întruchiparea Domnului, mă simt liber și ocrotit. Întâlnirea mea cu acesta e mai mult decât un dar, e o binecuvântare.

Datorită acestui fapt merg la biserică cât de des pot. Întâlnirea cu duhovnicul este întâlnirea cu Însuși Domnul, secretele și păcatele mele rămânând în siguranță, iar puterea divină mă iartă de fărădelegile mele.

Cel mai important este să spui adevărul și să relatezi TOATE faptele care au încălcat în orice fel ce le 10 Porunci. Abia după ce te asiguri că respecți acest singur lucru, care este esențial pentru purificarea ta, abia atunci vei simți cum grijile nu te mai apasă și poți pluti fără nicio greutate deasupra ta.

Relația cu duhovnicul meu este una specială, deoarece, pe lângă împărtășirea faptelor pe care le-am făcut, ajungem să vorbim și despre viața de zi cu zi, de parcă ar fi cel mai bun prieten al meu. Și poate chiar e, pentru că spovedania e sănătate curată, atât pentru trup, cât și pentru minte. Iar, în ziua morții, dacă ai avut un astfel de prieten lângă tine de-a lungul vieții și ai fost bun și respectuos cu ceilalți, porțile raiului ți se vor deschide, iar sufletul tău va putea trăi veșnic și fericit.

Fără alte cuvinte, pentru mine, duhovnicul reprezintă un om divin, care mă scapă de greutățile puse pe suflet, dar în același timp, fiind și un prieten care îmi vrea binele și îmi dă sfaturi de viață. Acesta îți poate deschide uși spre un nou viitor pe care nu l-ai mai văzut înainte, un om luminos de la care puteți lua fiecare  nuanțele drumului personal. Sfaturile lui te pot ghida în viață să faci mereu alegerea corectă. Cu cât credința e mai mare, cu atât ești mai protejat de cele rele și de cei care îți vor răul. Din observațiile mele, atât printre cunoscuți, cât și din mass-media, oamenii credincioși devin oameni de succes, amintindu-și sfaturile și poruncile Domnului întruchipat prin forma duhovnicului. Există mulți oameni care fac greșeala de a călca în casa Domnului de complezență, că nu au mai fost de mult timp la biserică, acest lucru fiind o mare greșeală, fiindcă această dorință trebuie să vină din suflet, altfel nu are niciun impact benefic asupra persoanei respective. O introspecție profundă înaintea spovedaniei ne ajută să ne facem o părere mai exactă despre păcatele săvârșite și să le predăm cu sinceritate maximă duhovnicului, care, indiferent dacă aceasta este munca lui, a fost ales de Dumnezeu să reprezinte cu sfințenie și înțelepciune întruchiparea sa.

În concluzie, pe duhovnicul meu îl văd ca pe o persoană credincioasă, harismatică și sfântă, trimisă de Domnul să mă ocrotească prin eliminarea păcatelor făcute de la ultima spovedanie.

Pe lângă asta, mai e trimis și drept un prieten de încredere de care trebuie să ascult când îmi dă un sfat și de care să nu mă sfiesc  atunci când trebuie să împărtășesc ce am pe suflet.

Mulțumesc pentru frumusețea acestei teme!


[1] Elev în clasa a IX-a B, la Colegiul Național „Al. I. Cuza” din Focșani, coordonat de pr. prof. dr. Silviu Iulian ROȘCA.

Lasă un comentariu